چطور در زندگی امروزه به آرامش برسیم؟ - تصویر 1

این روزها زندگی انسان ها با استرس و تنش زیادی همراه شده و به نظر می رسد همه افراد، زندگی پر از استرسی را تجربه می کنند. برای همین هم خیلی ها به خودشان حق می دهند عصبانی باشند و فریاد بکشند یا شکایت ها و اعتراض های شان را براحتی به زبان بیاورند.

با وجود این، متخصصان و روان شناسان می گویند شکایت کردن های دائمی و همیشگی می تواند تاثیری منفی بر سلامت جسم و روح ما بگذارد. همچنین با در پیش گرفتن چنین رفتاری، احساس غم و اندوه هم در زندگی مان افزایش قابل توجهی پیدا می کند. از طرف دیگر، استرس و تنش های منفی زندگی، عاملی است که می تواند احتمال بروز بیماری های جسمی مانند دیابت، آسم، سردرد و دردهای مفاصل را افزایش دهد و روح و روان مان را هم دچار مشکل سازد اما اگر می خواهید هیچ وقت با چنین عوارضی روبه رو نشوید و مشکلات جسمی و روحی برای شما پیش نیاید، باید بیاموزید جلوی شکایت های بی فایده را در زندگی تان بگیرید و خیلی ابراز نارضایتی نکنید.

برای رسیدن به آرامش می توانید از این شیوه ها​ کمک بگیرید:

_ نگرش تان را تغییر دهید و مثبت نگر شوید

اولین قدم برای تغییر روحیه، تغییر شیوه تفکر و طرز فکرتان است. البته ایجاد چنین تغییری در عمل بسیار سخت تر از چیزی است که گفته می شود ولی مسلما ممکن است و می توان این تغییر را در زندگی ایجاد کرد. به عنوان نمونه خوب است به خودتان یادآوری کنید زندگی هیچ وقت کامل و عالی نیست. پس شرایط زندگی را همان طور که هست بپذیرید و پیش بروید. هر وقت هم که مانعی سر راه تان قرار گرفت و شما را از ادامه راه بازداشت، با خودتان بگویید همه افراد در زندگی شان با مشکلات متعددی روبه رو می شوند و شما تنها نیستید.

_ خودتان را با شرایط هماهنگ کنید

در حقیقت، تنها چیزی که با اطمینان می توان در مورد زندگی گفت، این است که هیچ اتفاق و شرایطی برای همیشه باقی نمی ماند و همه چیز در طول زندگی در حال تغییر است. پس شما هم منتظر تغییر باشید و در اتفاقات ناخوشایند زندگی باقی نمانید. بعضی از شرایطی که برای ما پیش می آید و اتفاقاتی که ممکن است آنها را در طول زندگی مان تجربه کنیم، می تواند بسیار تلخ و آزاردهنده باشد اما نباید با آن احساسات به زندگی ادامه دهید. وقتی ناراحت هستید، ناراحتی تان را نشان دهید و هرطور که دوست دارید، سوگواری کنید اما اجازه ندهید این وضع برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. پذیرش شرایط موجود یکی از بهترین شیوه ها برای کاهش درد و غصه است و می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

_ بیشتر توجه کنید و یادتان باشد گذشته دیگر قابل تغییر نیست و نگرانی برای آینده هم کاری بیهوده به حساب می آید

پس فکر کردن درباره اتفاقات گذشته یا آینده فقط کاری بی دلیل و خسته کننده است که زمان را از شما می گیرد. به جای این کار، در حال زندگی کنید و فقط به اتفاقاتی که در حال حاضر در زندگی شما وجود دارد، بیندیشید. در این میان باید افکار منفی را تشخیص دهید و مثبت ها را جایگزین آنها کنید. مثلا زمانی که ساعت تان زنگ می زند و مجبورید از خواب بیدار شوید، به جای این که با ناله و ناراحتی از این وضع شکایت کنید به این موضوع فکر کنید که در یک روز تازه، چه کارهای جدیدی قرار است انجام شود و چقدر در زندگی تان پیشرفت خواهید کرد. شاید این حرف ها را بارها شنیده باشید اما یک بار اطمینان کنید و موقعیت های مختلف زندگی را همانطور که هست، بپذیرید تا نتیجه کار را خودتان ببینید.

_ وقتی می گویند باید عادت شکایت کردن از دیگران یا ایراد گرفتن از اتفاقات بد زندگی را کنار گذاشت و آن را ترک کرد، منظور این نیست که نظر خودتان را فراموش کنید و فقط به خواسته های دیگران اهمیت دهید. بلکه برعکس، باید مهارت ابراز وجود را بیاموزید و از آن استفاده کنید

به این معنی که لازم است نیازهای خود را با اطرافیان تان در میان بگذارید و بگویید هر یک از این نیازها به چه صورت تامین می شود. علاوه بر این، باید با اعتماد به نفس کامل زندگی کنید و این اعتماد به نفس را در همه حرکات و رفتارهای تان هم نشان دهید. شیوه ایستادن، حرف زدن، راه رفتن، نگاه کردن به دیگران، دست دادن با همکاران و... همگی می تواند نشان دهنده اعتماد به نفس و آرامش شما باشد.

_ خیلی قضاوت نکنید، نه در مورد خودتان و نه درباره دیگران

هر کسی ممکن است اشتباه کند و برای همین کسانی که خیلی ایراد می گیرند و به فکر پیدا کردن نقاط ضعف دیگران هستند، بیشتر به شکایت و گله روی می آورند. پس لغاتی مانند بهتر بود، باید، نباید و... را از دایره واژگان تان حذف کنید و تاجایی که می توانید آنها را به کار نبرید.

گردآوری: مجله اینترنتی زیگیل

منبع: چهاردیواری جام جم

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه